Podmienky ochrany osobných údajov
GDPR
Informácie týkajúce sa GDPR
Súhlas so spracovaním osobných údajov udelený spoločnosti
obchodné spoločnosti
ADS Centrum s.r.o.. so sídlom Ku kaplnke 469, 242 01 Dolní Břežany
IČO: 02268434, DIČ: CZ02268434
zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 217563
na predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.naradihned.sk
Subjekt osobných údajov týmto súhlasí so spracovaním poskytnutých osobných údajov na nižšie uvedený účel. Spoločnosť, ako správca osobných údajov, bude tieto osobné údaje spracovávať v súlade s platným znením zákona č.101/2000 Zb. a nariadením 2016/679 (GDPR). Tieto osobné údaje budú spracovávané po trvaní registrácie subjektu osobných údajov v rámci e-shopu.
Osobné údaje spracovávané na NARADIHNED.cz a jeho rozsah:
akademické a vedecké (či iné obdobné) tituly
meno a priezvisko fyzických osôb
názov obchodnej firmy
IČO, DIČ, DIČ DPH a iné údaje obdobnej povahy
korešpondenčná adresa
adresa sídla alebo miesta podnikania
fakturačná adresa
e-mailová adresa
bankové spojenie
Osobné údaje - účel:
Osobné údaje sú určené iba a len na účely uzavretia kúpnej zmluvy v rámci e-shopu Spoločnosti, potvrdenia objednávky, komunikácie v rámci objednávky, dodania tovaru. Spoločnosť nevyužíva osobné údaje na marketingové účely, nepostupuje osobné údaje tretím subjektom, tým nie je dotknuté poskytnutie doručovacích údajov subjektu zabezpečujúcemu doručenie tovaru.
Ako dlhú dobu využívame Vaše údaje?
Osobné údaje zadané v rámci objednávania tovaru alebo v rámci registrácie, využívame iba po dobu nevyhnutnú na splnenie zmluvy a splnenie právnych povinností.
Pokiaľ nám udelíte výslovný súhlas so spracovaním osobných údajov alebo ak používame vašu e-mailovú adresu pre zasielanie obchodných oznámení v súlade s predchádzajúcim článkom, budú údaje využité počas fungovania webového rozhrania.
Komu odovzdávame vaše osobné údaje?
Vaše údaje odovzdávame iba v rozsahu, aký je nutný pre splnenie zmluvy alebo ďalších povinností, sme oprávnení vaše osobné údaje odovzdávať aj ďalším osobám (napr. dopravcom alebo ďalším osobám podieľajúcim sa na splnení zmluvy či našich povinností). Osobné údaje neodovzdávame žiadnej ďalšej osobe.
Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 7 ods. 3 zákona č. 480/2004 Zb. o niektorých službách informačnej spoločnosti ich zasielanie neodmietnete. Spracovanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame spracovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.cz; tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o zakúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.“
Osobné údaje – poučenie subjektu osobných údajov
Subjekt údajov má právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas. Odvolanie súhlasu je možné vykonať písomne na adresu spoločnosti alebo elektronickou cestou na info@naradihned.cz
Subjekt údajov má právo získať od správcu potvrdenie, či osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, sú alebo nie sú spracovávané, požadovať od správcu prístup k osobným údajom týkajúcim sa subjektu údajov, ich opravu alebo výmaz, prípadne obmedzenie spracovania, a vzniesť námietku proti spracovaniu, ako aj práva na prenositeľnosť údajov. Subjekt údajov má právo požadovať od správcu realizáciu opatrení na zaistenie zákonných povinností pri ochrane osobných údajov.
Subjekt osobných údajov má právo podať sťažnosť na dozornom orgáne, ktorým je Úrad pre ochranu osobných údajov a na prípadnú súdnu ochranu pri nečinnosti dozorného orgánu.
V Prahe dňa 01.01.2023
Vnútorný predpis č 1/2018
obchodné spoločnosti
ADS Centrum s.r.o.. so sídlom Ku kaplnke 469, 242 01 Dolní Břežany
IČO: 02268434, DIČ: CZ02268434
zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 217563
na predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.naradihned.cz
PRAVIDLÁ ZAMESTNÁVATEĽA K OCHRANE OSOBNÝCH ÚDAJOV
V záujme zabezpečenia ochrany osobných údajov zamestnancov sú vydávané, v súlade so zákonom č. 101/2000 Zb., o ochrane osobných údajov, v platnom znení, nariadením 2016/679 (GDPR) (ďalej len zákon), tieto pravidlá:
1. Tieto pravidlá sa vzťahujú na všetkých zamestnancov spoločnosti ADS Centrum s.r.o. - ďalej len "firmy", ktorí sú k firme v pracovne právnom vzťahu či obdobnom vzťahu a, ak ide o štatutárny zástupca firmy, aj vo vzťahu zmluvnom.
2. Všetci zamestnanci sú povinní dodržiavať pri zhromažďovaní, evidencii a spracovaní osobných údajov ustanovenia zákona. Rovnako sú povinní sa riadiť príslušnými ustanoveniami Zákonníka práce upravujúcim aj túto problematiku.
Osobnými údajmi sú všetky informácie o identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osobe. Identifikovateľnou fyzickou osobou je fyzická osoba, ktorú možno priamo alebo nepriamo identifikovať, najmä odkazom na určitý identifikátor, napríklad meno, identifikačné číslo, lokačné údaje, sieťový identifikátor alebo na jeden alebo viac zvláštnych prvkov fyzickej, fyziologickej, genetickej, psychickej, ekonomickej, kultúrnej alebo spoločenskej identity tejto fyzickej osoby
3. Ak povinnosť obstarávať a spracovávať osobné údaje priamo alebo nepriamo vyplýva z všeobecne záväzných právnych predpisov, nie je potrebné na to rozpracovanie osobných údajov súhlasu dotknutých osôb. Týmito predpismi sú najmä: zákonník práce, zákon o zamestnanosti, zákon o sociálnom zabezpečení, zákon o zdravotnom poistení, zákon o účtovníctve. Firma vyhlasuje, že vedenie mzdovej a daňovej evidencie zabezpečuje prostredníctvom tretej osoby, iba a len v tomto prípade dochádza zo strany firmy k odovzdávaniu osobných údajov tretej osobe, ktorá sa, ako spracovateľ osobných údajov, zaviazala k ochrane osobných údajov, účtovná a hospodárska evidencia sa spracováva v osobnej prevádzke.
Pokiaľ nutnosť zhromažďovať a spracovávať osobné údaje z všeobecne záväzných predpisov nevyplýva, možno tieto zhromažďovať iba v prípade, že sú toto osobné údaje nevyhnutné pre plnenie zmluvných povinností firmy vo vzťahu k subjektom osobných údajov, iné osobné údaje je možné spracovávať len so súhlasom oprávnených subjektov osobných údajov. Súhlas musí byť zaistený pri začatí zmluvného vzťahu, musí byť určitý, transparentný, subjekt osobných údajov musí byť riadne poučený o svojich právach vyplývajúcich z ochrany osobných údajov.
Zákonná ochrana osobných údajov sa nevzťahuje na dáta právnických osôb, vrátane kontaktných údajov týmito právnickými osobami poskytnutých.
Firma pracuje s osobnými údajmi zamestnancov, klientov prevádzok, klientov e-shopov. Firma získava osobné údaje výhradne od subjektov osobných údajov. S výhradou externého spracovania mzdovej a účtovnej agendy firma neposkytuje osobné údaje tretím osobám. Okamihom zániku pracovnoprávneho vzťahu zaniká dôvod na spracovanie osobných údajov, pokiaľ nejde o zákonnú povinnosť archivácie, ktorá týmto nie je dotknutá.
Klienti prevádzok, ktorí poskytli meno, priezvisko a údaj o obci/meste, kde majú trvalé bydlisko, majú v prevádzkach nárok na zľavu pri uvedení svojho mena a priezviska. S ohľadom na skutočnosť, že firma neeviduje žiadne ďalšie osobné údaje, nie je možné existujúcich klientov osloviť s novou žiadosťou o udelenie súhlasu so spracovaním osobných údajov. Noví klienti sú pri registrácii zľavy žiadaní o udelenie súhlasu so spracovaním osobných údajov, keď sú evidované iba meno, priezvisko, obec/mesto trvalého bydliska. Osobné údaje klientov prevádzok nie sú využívané na marketingové účely, pokiaľ o to klient prevádzkarne v rámci udelenia súhlasu na spracovanie osobných údajov výslovne nepožiada.
Klienti e-shopu sú v rámci nákupu oprávnení udeliť súhlas so spracovaním osobných údajov aktívnym udelením súhlasu so spracovaním osobných údajov, s ktorým sú transparentne a jednoducho oboznámení. Firma spracováva výhradne nasledujúce osobné údaje, ktorými sú meno, priezvisko, adresa pre doručenie, telefón, elektronická adresa. Vyššie uvedené osobné údaje sú nevyhnutné pre doručenie objednaného tovaru v rámci plnenia uzavretej kúpnej zmluvy, osobné údaje nie sú využívané na iné, najmä nie marketingové účely.
4. Vedúci zamestnanci firmy zabezpečia, aby s osobnými údajmi pracovali zo zamestnancov iba tí, ktorí tieto osobné údaje potrebujú na výkon svojej činnosti, v rozsahu nevyhnutnom na plnenie tejto činnosti, v prípade firmy ide o štatutárnych zástupcov, účtovníkov, predajcov na prevádzkach.
5. Vedúci zamestnanci firmy zabezpečia, aby v prevádzkach a miestach, kde sú ukladané, spracovávané osobné údaje bol inštalovaný funkčný elektronický zabezpečovací systém, zaistí jeho aktiváciu v čase mimo pracovného času. Kamerový systém je inštalovaný a prevádzkovaný v súlade s príslušnými zákonmi.
6. Zamestnanec je povinný:
a) Ak pracuje s osobnými údajmi, nakladať s osobnými údajmi s riadnou starostlivosťou tak, aby nedošlo k náhodnému alebo protiprávnemu zničeniu, strate, zmene alebo neoprávnenému poskytnutiu či sprístupneniu osobných údajov, keď je povinný najmä:
i. osobné údaje zachytené v listinnej podobe pri opustení svojho pracoviska (kancelárie) uložiť na miesto, ktoré je možné uzamknúť a aktivovať uzamknutie a rovnako uzamknúť kanceláriu zakaždým, keď zamestnanec opúšťa pracovisko s tým, že kľúče je povinný mať vo svojej dispozícii. V prípade prevádzok sa jedná výlučne o daňové doklady, ktoré môžu obsahovať osobné údaje, tieto sú zamestnanci povinní priebežne ukladať do zamykateľných skríň, ktoré musia byť, s výnimkou manipulácie, neustále zamknuté.
ii. pri práci s PC, kde sú uložené osobné údaje, používať osobné heslo zamestnanca, ktoré nie je zamestnanec oprávnený oznámiť tretej osobe alebo zanechať na pracovisku;
iii. zdržať sa vynášania osobných údajov z firmy, bez predchádzajúceho výslovného súhlasu vedúceho zamestnanca;
iv. zdržať sa inštalácie SW, ktorý nie je odsúhlasený firmou, diaľkový prístup do SW je možný výhradne prostredníctvom HW firmy s výslovným súhlasom vedúceho zamestnanca, pokiaľ je to nevyhnutné pre plnenie pracovných povinností;
v. pri používaní siete Internet túto využívať výhradne na účely plnenia pracovných povinností, dodržiavať pravidlá počítačovej bezpečnosti, najmä nie však výlučne sa zdržať návštev webových stránok, o ktorých mal alebo mohol predvídať, že predstavuje bezpečnostné riziko;
vi. bez zbytočného odkladu je povinný oznámiť stratu kľúčov, narušenie inej bezpečnosti v oblasti nakladania s osobnými údajmi;
vii. oznámiť vedúcemu zamestnancovi skutočnosť, že zanikol dôvod správy osobných údajov konkrétneho subjektu.
b) Zdržať sa jednania, ktorým by mohla byť narušená bezpečnosť pri práci s osobnými údajmi, ich strata, zneužitie, najmä je povinný zdržať sa kopírovania listín, SW obsahujúcich osobné údaje, dispozícií s osobnými údajmi.
c) Oznámiť vedúcemu zamestnancovi pochybenia pri nakladaní s osobnými údajmi.
7. Firma je povinná zabezpečiť, aby zamestnanci pracujúci s osobnými údajmi:
a) mali možnosť uložiť listiny obsahujúce osobné údaje na miesto, ktoré možno samostatne uzamknúť;
b) mali možnosť uzamknúť pracovisko (kancelária) v okamihu, keď zamestnanec opúšťa pracovisko;
c) mali nastavený HW tak, aby vyžadoval na začatie práce (vrátane prípadov po prerušení práce na dobu dlhšiu ako 15 minút) vždy použitie osobného hesla zamestnanca;
d) zabezpečiť, aby náhradné kľúče od pracovísk (kancelárov), samostatne uzamykateľných častí kancelárií boli uložené na firme v zapečatenej obálke v mieste prístupnom výhradne štatutárnym zástupcom. O použití kľúčov z obálky je potrebné urobiť protokolárny zápis;
e) zabezpečiť, aby osobné heslá zamestnancov pre vstup do PC boli uložené obdobne, ako kľúče podľa predchádzajúceho odseku.
8. Firma je povinná v okamihu, keď zanikol dôvod pre nakladanie s osobnými údajmi u konkrétneho subjektu, vykonať výmaz/likvidáciu osobných údajov dotknutého subjektu. Kontrola dôvodnosti správy osobných údajov sa vykonáva najmenej 1x ročne. Likvidáciou/výmazom osobných údajov zamestnancov je po pominutí účelu ich spracovávania poverený štatutárny zástupca firmy. Likvidáciou/výmazom osobných údajov klientov prevádzok je po pominutí účelu ich spracovávania poverený vedúci prevádzkárne.
9. Prípadné námietky či sťažnosti zamestnanca či iného subjektu osobných údajov na porušenie povinností firmy pri ochrane jeho osobných údajov prerokuje so zamestnancom vedúci zamestnanec s tým, že konečné riešenie zaisťuje štatutárny zástupca firmy. Ak zistí oprávnenosť sťažnosti, je povinný bez meškania urobiť opatrenia na nápravu. Pokiaľ firma neprijme opatrenia, o ktoré subjekt údajov požiadal, informuje bezodkladne a najneskôr do jedného mesiaca od prijatia žiadosti subjekt údajov o dôvodoch neprijatia opatrení či o prijatých opatreniach ao možnosti podať sťažnosť na dozornom úrade a žiadať o súdnu ochranu. Firma je povinná na žiadosť vydať subjektu osobných údajov potvrdenie o tom, či a aké osobné údaje spracováva.
10. Firma je povinná, len čo sa dozvie o porušení zabezpečenia osobných údajov, bez zbytočného odkladu, a ak je to možné, do 72 hodín po tom, čo sa o ňom dozvedela, ohlásiť túto skutočnosť príslušnému dozornému úradu.
11. Firma je povinná vykonávať priebežnú kontrolu zaobchádzania s osobnými údajmi, kontrolu zabezpečenia osobných údajov.
Tieto pravidlá nadobúdajú účinnosť dňom 01.11. 2019